2022.09.04.
Töltse le a JobGroup 7 letölthető anyagát! Az anyagok a vállalat fennállásának 30. évfordulója alkalmából készültek és hasznos információkat tartalmaznak a HR szakma számára bármikor.
Ma már a kiválasztási folyamatok nagy részét a direkt keresés és sourcing teszi ki, de nem feledkezhetünk meg az álláshirdetésekről. Az álláshirdetés célja, hogy megszólítsa és jelentkezésre ösztönözze a pozícióhoz illeszkedő potenciális munkavállalókat. A hirdetés nem csak egy folyamatosan elérhető leírás, ahova a megszólított jelölteket irányítjuk, hanem az aktív álláskeresők elérésnek egyik hatékony eszköze. Mivel utóbbiak már aktívan foglalkoznak az álláskereséssel, ezért könnyebb őket egy megfelelő álláshirdetéssel jelentkezésre ösztönözni.
A JobGroup 30. évfordulóját ünneplő hetedik letölthető anyagban átnézzük, hogy milyen az ideális álláshirdetés, és kitérünk arra is, hogy a JobGroup csapata hogyan állítja ezeket össze. Összefoglalónk végén a klasszikus szöveges hirdetéstől eltérő formákat is bemutatunk.
A tartalomból:
Az anyag elkészítésében résztvevő tanácsadóink
A LinkedIn a szellemi munkaerő toborzásában ma már szinte megkerülhetetlen felület. Viszont a sikeres használatához a HR szakembereknek is ismernie kell a legfrissebb trendeket és a jól bevált megközelítéseket. Ha ezek ismeretét beépítjük a keresés-kiválasztás folyamatába, akkor a LinkedIn a komplex toborzási stratégiánk fontos elemévé válhat.
Legújabb, immár hatodik születésnapi kiadványunkban megmutatjuk, hogy miért fontos HR-esként láthatónak lenni a LinkedIn-en: HR-szolgáltatóként hogyan használjuk a LinkedIn-t partnereink támogatásában, és milyen megközelítéseket alkalmazhat a vállalati HR oldal.
A tartalomból:
Jelöltek és álláskeresők a LinkedIn-en
A LinkedIn hármas funkciója
Milyen egy HR-es LinkedIn profilja?
Vállalati LinkedIn oldal készítés
Kapcsolatépítés LinkedIn-en
LinkedIn, mint szakmai közösségi média
Az anyag elkészítésében résztvevő tanácsadóink:
Sok évvel ezelőtt a HR-es feladatok nagyobb szeletét tette ki a beérkező pályázatok és önéletrajzok átvizsgálása és megszűrése, hiszen gyakran elegendő volt az aktívan jelentkezők közül válogatni. A jelenlegi munkaerőpiaci körülmények között azonban csupán álláshirdetésekből ritkán tölthetünk be egy-egy pozíciót. Az utóbbi évek során a sourcing, az előszűrés, a direkt keresés és a fejvadászat mind olyan technikákká váltak, amik nem csak versenyelőnyt jelentenek, hanem egyszerűen elengedhetetlenek a sikeres toborzáshoz.
30. évfordulónkat ünneplő 5. anyagunkban összefoglaljuk, hogy HR tanácsadóink hogyan készítik elő a sourcingot és milyen eszközöket fontolnak meg kereséseik elindítása során. A teljesség igénye nélkül készült listánk a legtipikusabb tanácsadói módszereket tartalmazzák.
A tartalomból:
Mi az a sourcing?
A pozíció megértésének elemei: pozícióleírás, szakmai információk, targetálás, kulcsszavak
Keresési és sourcing technikák
Kapcsolatfelvétel: levélben és telefonon – Telefonos vezérfonallal!
Dokumentáció: a versenyelőny forrása
Az anyag elkészítésében résztvevő tanácsadóink:
Következő születésnapi ajándékunk célja, hogy hogy bemutassa a hatékony előszűrés mögött álló folyamatokat, előkészületeket, műhelytitkokat. Anyagunk az előszűrés azon részére koncentrál, amikor megtörténik az első kapcsolatfelvétel a jelölttel, általában telefonon.
Ez a mostani, két részből álló anyagunk az előszűrés vállalati és ügynökségi oldalát is vizsgálja:
Anyagunkban azt is megmutatjuk, hogyan tud a vállalati HR és a munkaerő-közvetítő ügynökség együtt dolgozni a gyors és sikeres keresés-kiválasztás érdekében.
Az anyag elkészítésében résztvevő tanácsadónk: Barczai Rita, senior HR tanácsadó, Prime by JobGroup
Harmadik letölthető anyagunkban visszatekintünk 2022 első felére. Szenior szakértőink, HR és munkaügyi tanácsadóink összegyűjtötték 2022 első hat hónapjának legfontosabb trendjeit, kutatásait és statisztikai eredményeit a magyar munkaerőpiacról. Szakértelmüket és tapasztalatukat felhasználva segítenek megérteni a trendek mögött álló változásokat és folyamatokat.
„Csak a változás állandó” – lett a mantrája számtalan vállalkozásnak és szakembernek az utóbbi időben. Ezt a nézőpontot képviseli riportunk is.
Angol nyelvű riportunkban áttekintjük a munkaerőpiac mutatóinak változását és átnézzük az utóbbi fél év legkeresettebb képességeit és készségeit. Anyagunk tartalmazza a helyi munkaerőpiaci szabályozások változásait és összefoglaljuk azokat az eseményeket, trendeket, amelyek közvetve vagy közvetlenül befolyásolták a munkavállalók és munkáltatók viszonyát, tevékenységét. Végül 30 éves piacismeretünket és tapasztalatunkat életre hívva bemutatjuk, mi hogyan láttuk az utóbbi félévet.
Az anyag elkészítésében a JobGroup tanácsadó csapata vett részt.
Minden HR szakember más kérdéseket tesz fel egy állásinterjún – így van ez a JobGroup tanácsadóival is – azonban a cél közös: az interjú adta rövid idő alatt felmérni, hogy a jelölt szakmailag és emberileg hogyan illeszkedik a munkakörhöz és vállalathoz.
A Jobgroup 30 év szakértelmével rendelkezik. Megjelent következő 30. születésnapi ajándékunk, amiben Franke Orsolya, senior tanácsadónk összegyűjtötte és tematizálta azokat az interjúkérdéseket, amiket nem csak a JobGroup tanácsadói, de a vállalati HR-esek is sikerrel alkalmazhatnak. De mit sem ér egy kérdés, ha a választ nem használjuk fel, így a lehetséges válaszok értelmezésére és a jelöltek összehasonlításának módjára is javaslatot teszünk!
Az anyag elkészítésében résztvevő tanácsadónk:
Bár az interjútechnikák alapjai nem változtak, az erőviszonyok a munkaerőpiacon átalakultak. Ma már a jelöltek diktálják a tempót és nagy tárgyalóerővel rendelkeznek. Szembe kell nézni a valósággal: A HR-eseknek sales tudásra is szüksége van, hogy a pozíciót eladják, a kiváló jelölteket pedig meggyőzzék.
A JobGroup kollégái évente többszáz interjút vezetnek le, így pontosan tudjuk, hogy hogyan változtak a pályázók igényei és milyen módszerekkel lehet a megváltozott környezetben is sikeresen megtartani egy-egy interjút.
Első születésnapi ajándékunkban összefoglaljuk az interjútechnikák alapjait és áttekintjük, hogy hogyan lehet sikeres egy interjú a jelöltek által vezérelt munkaerőpiacon. 30 év tapasztalatát sűrítettük egy anyagba az interjúzásról, hogy a szakma minden képviselőjének hasznos legyen!
Az anyag elkészítésében résztvevő tanácsadóink:
A JobGroup idén ünnepli 30. évfordulóját. 1992-es indulásunk óta rengeteg izgalmat és sikert tapasztalhattunk meg, amit kollégáinknak, partnereinknek és a munkaerőpiac szereplőinek köszönhetünk. Nem kérdés hát, hogy első sorban nekik szeretnénk visszaadni ebben a különleges, jubileumi évben.
Amikor a Közgáz Kollégiumában kialakult a JobGroup víziója, alapító tagjainknak két dologra biztosan szüksége volt: támogatásra és tanulásra. 30. évfordulónk alkalmából mi is ezt szeretnénk ajándékba adni az évtizedek során körénk fonódó, egyre nagyobb szakmai közösségnek: támogatást a HR folyamatok tökéletesítésében és anyagokat a tanulás megalapozásához.
Hisszük, hogy az üzleti élet a folyamatos fejlődés és fejlesztés alapjaira épül. Mi is így fejlődünk és ebben támogatjuk partnereinket is.
Csatlakozz hozzánk 2022-ben és ünnepeljük közösen a JobGroup 30. születésnapját!
Évfordulónk alkalmából ezúttal mi ajándékozzuk meg a HR szakmai képviselőit. A legértékesebb ajándék, amit adhatunk, az a szakértelem, ami 30 év alatt felhalmozódott a JobGroup szárnyai alatt. A következő hónapokban összegyűjtjük ezt a tudást és elérhetővé tesszük a magyar HR közösség számára 7 különböző letölthető ajándék formájában.
Kövesd a JobGroup-ot Facebook-on, LinkedIn-en és iratkozz fel hírlevelünkre, hogy minél hamarabb értesülj a következő ajándékokról!
2022 izgalmakkal teli év lesz számunkra. A munkaerőpiac folyamatos támogatása mellett évfordulónkat nem csak érdekes és értékes anyagokkal szeretnénk megünnepelni, hanem szakmai reggelikkel, rendezvényekkel és egy ünnepélyes zárógálával is. További részletekért kövess minket Facebook és LinkedIn csatornáinkon!
Együtt változunk a munkaerőpiaccal, közösen formáljuk a trendeket, irányokat. Iratkozz fel hírlevelünkre és tarts velünk!