#Nemes ügy

Május 1., a Harmadik 1% napja

2022.04.27.

Közös munkánk nyomán ügyvezetőnk, Fehér Éva Vállalható Üzleti Kultúráért Nagykövet. A közösség kiemelt tagjaként megosztjuk és aktívan hirdetjük a társadalmi felelősségvállalás és az értékvezérelt üzleti magatartás elveit. Aktív részvételünkkel és példamutatásunkkal segítünk más cégeket, vállalatokat, alapítványokat ezen törekvéseikben és egy jobb jövő építésében. Ezért csatlakoztunk mi is a Bridge Budapest Harmadik 1% kampányához.

Május elseje már nem csak a munka ünnepe, hanem az a nap is, amikor szeretnék, ha minden üzleti szereplő végiggondolná, hogy rendelkezett-e az adója 1%-ról társadalmi kezdeményezések számára, és van-e tudatos stratégiája arra, hogyan támogat ügyeket az egész év folyamán. Mert jól segíteni így lehet: rendszeresen és következetesen.

Az üzleti szereplők a személyi jövedelemadójuk 1+1%-án túl, sok más módon is tudnak tenni ezért. Itt olyan egyszerű dolgokra kell gondolni, ami mindannyiuk rendelkezésére áll, csak eddig talán nem tekintettek rájuk támogatási forrásként: adhatnak 1%-nyit az idejükből, a tudásukból, az eszközeikből vagy akár a jövedelmükből is. Ez a Harmadik 1%. 

Fehér Éva ezt ajánlotta fel:

  • Jövedelmem: Jövedelmemből támogattam a Kórházsuli Alapítványt.
  • Eszközeim: A JOBGROUP színeiben rendszeres adományokat és támogatásokat szervezek a Kompánia Alapítvány, a Kórházsuli Alapítvány és az Autistic Art Alapítvány számára.
  • Időm és tudásom: Mentorálással segítettem több hónapon keresztül két Alapítványi vezetőt, valamint két, elakadással küzdő üzleti vezetőt.
  • Eszközeim és tudásom: Az engem megkereső vagy segítséget kérő karrierváltó vezetőket, szakembereket karriertanácsadással, értékes kapcsolatokkal segítem.

A Harmadik 1%-ot nem az adóbevallásukban kell keresni, hanem a naptárukban, a jószándékaik és a saját erőforrásaik között. A tudatos adás üzleti haszonnal is jár: magasabb profit, jobb egyéni teljesítmény, hatékonyabb munkavégzés a jellemző azokra az üzleti szereplőkre, akik számára ez az adási attitűd magától értetődő, és az üzleti kultúrájuk része.

A Bridge Budapest készített egy online tervezőt és egy rövid edukációs videót is, amelyek segítségével bárki könnyedén megtervezheti a Harmadik 1%-át.