2020.08.28.
Azonban nincs lehetőség mindegyikre ellátogatni. Akkor mégis melyik szakmai rendezvényre érdemes elmenni és miért? Egyáltalán megéri időt szánni a szakmai rendezvényekre, amikor szinte minden tudás és információ elérhető az interneten és minden szakmabeli fent van a LinkedIn-en?
Eheti blogcikkünkben ezt a kérdést járjuk körbe és a szakmai rendezvények mélyére ásunk!
Az első és legegyértelműbb ok a szakmai rendezvények látogatása mellett, az a networking. Legyen szó karrierépítésről, új üzleti partnerekről, bővülésről vagy beszállítók kereséséről, az, ha a piac legfontosabb szereplőit személyesen is ismered, pénzben mérhetetlen érték.
Emellett hasznos lehet az új vevők megismerése érdekében is egy-egy olyan esemény, ahol a Te terméked vásárlói vannak jelen. Különösen hasznos lehet ez akkor, ha szűk a felvevő piacod, B2B területen mozogsz vagy vezetőknek, nehezen elérhető embereknek értékesítesz.
A személyes találkozás és az első beszélgetés pozitív élménye sokkal értékesebb, mint egy hagyományos marketing eszköz (persze azoknak is megvan a megfelelő helye és ideje).
A szakmai események általában valamilyen konkrét, szűkebb téma köré épülnek fel. Tény, hogy ezek az információk szinte mindig elérhetőek más formátumban is. De nem lehet minden könyvet megvenni, minden hírlevélre feliratkozni és minden véleményvezért követni.
Viszont a szakmai eseményeken ki tudod szűrni azt, hogy ezek közül mégis melyek azok, amiket mégis érdemes beszerezned és követnek. Az események azzal az előnnyel szolgálnak, hogy egy helyen, sűrítve hallgathatod meg azokat a szakmai előadásokat, amelyek a legfontosabbak Számodra és utána könnyen megtalálod a megfelelő szakembereket és cégekett, akiket érdemes a jövőben is szem előtt tartanod és időt szánnod rájuk.
Ezért javasoljuk, hogy ha szakmai eseményre látogatsz el, hozd ki belőle a legtöbbet és látogass el minél több előadásra, kerekasztalbeszélgetésre, workshopra! Emellett a piac meghatározó személyeivel négyszemközt is lehetőséged nyílik beszélgetni, akkor is, ha sokakat e-mailen és telefonon szinte sosem sikerül elérned.
A szakmai eseményekre üzleti lehetőségként tekint minden új beszállító és piaci szereplő, így gyakran megjelennek az ilyen alkalmakon. Így lehetőséged lesz megismerni a piac új eszközeit, szoftverjeit, módszereit. Elsők között próbálhatod ki ezeket és a piac többi szereplője előtt le is csaphatsz a megfelelőkre. Így lépésekkel a lemaradók előtt járhatsz majd!
Ugyanakkor a fordítottja is igaz ennek: saját ötleteid, termékeid is élő próbán mennek át egy-egy szakmai eseményen. Valós képet kaphatsz a piaci igényekről, az ötleteid megvalósíthatóságáról, sőt akár partnert is szerezhetsz!
Az új helyszín, az új ingerek, új emberek segíthetnek kimozdulni a megszokott munkanapokból és fellendíthetik a produktivitásodat és kreativitásodat! Egy-egy szakmai esemény „megélesíti a tompa kést” – vagyis újra pengeélessé varázsolja az agyadat. Utánuk pedig ötletekkel és motivációval telve térhetsz vissza az irodába.
Sőt, akár az egész csapatod kilátogathat egy fontosabb, érdekesebb szakmai eseményre, ami egy kicsit lazább keretek közé fogott munkanap és egy csapatépítés keverékévé válhat, ami után közösen ötletelhettek a megszerzett tudás alapján!
Nem mindenkinek való az eseményre járás, hiszen van, akinek ez a komfort zónáján kívül esik. Ugyanakkor, ha szívesen kimozdulsz az irodai környezetből, akkor rengeteg előnnyel járhat egy szakmai rendezvény meglátogatása.
Viszont nem lehet mindegyiket meglátogatni, hiszen hetente megrendezésre kerül egy-egy izgalmasabb esemény. Ezért muszáj kiválasztani ezek közül a legfontosabbakat! Hogy hogyan?
Saját szűk piaccal kapcsolatos. Előnyt élveznek azok az események, amelyek erősen kapcsolódnak a céged működéséhez, termékéhez. Itt lesznek a piac legfontosabb szereplői, emberei és innen tudhatod meg a legfontosabb információkat is. Ha Pharma területen mozogsz, akkor ilyen lehet például a HR Fest-en tartott Pharma workshopunk, ahol exkluzív toborzási információkat tudhatsz meg szakértőnktől, Tál Marianntól.
Vezetőknek szól. Vezetőként nem csak a megfelelő kapcsolatok kialakítása miatt lehet fontos megtalálni a neked való szakmai eseményt, hanem amiatt is, mert rálátást enged a teljes piac és a kapcsolódó iparágak működésére is.
Minden céget érint. Vannak témák, amik minden céget érintenek. Ilyen a HR Fest Lupa is, hiszen minden cég munkavállalókból áll össze, így nincs olyan cégvezető, aki a toborzás-employer branding-munkaügy témakör valamelyikében nem tudna hasznos tudást hazavinni. Mi is kint leszünk a Future of Work by JOBGROUP szigetnél több workshop-pal is, ahova várjuk a HR-eseket és a cégvezetőket egyaránt.
Szakértői tudást szerezhetsz meg. A HR Fest Lupa-ra kiviszünk 6 elismert szakértőt, akikhez egyébként borsos összegekért tudnál tanácsadást kérni. Most azonban csak regisztrálnod kell hozzájuk és máris a tiéd fél órára minden tudásuk és közösen ötletelhettek a téged legjobban érdeklő kérdésekben, problémákban!
[2020. 09.03-án volt a HR Fest Lupa. Mi is kint voltunk a Future of Work by JOBGROUP szigeténél és vártuk az érdeklődőket izgalmas workshopjainkra és szakértőinkhöz, akik négyszemközt adtak személyre szabott tanácsokat.]