#HR tanácsok #Iroda és munkahely

[CHAT] A munkahelyednek megfelelő chat alkalmazás kiválasztása – hosszútávon, karantén után is

2020.07.03.

Facebook
Ma már a legtöbb ember rendelkezik Facebook fiókkal, így könnyen létre lehet hozni itt egy chat szobát a munkatársaknak. A Messengeren keresztül akár 250 fős beszélgetéseket is létre lehet hozni, ami lehetőséget nyújt az írott és videós csoportos csevegésre. 

Egy másik lehetőség a Facebook-on történő kapcsolattartásra egy Facebook csoport létrehozása, ahova minden kolléga belép. Ez lehet egy titkos csoport, amiről minden kollégát e-mailben értesítenek és hívnak meg, így más nem kerülhet be. Bár itt kevésbé rugalmas és gördülékeny a beszélgetést, sokkal több lehetőséget ad az információ megosztásra, rendszerezésre és keresésre. Itt mindenki a maga módján járulhat hozzá a közösséghez, legyen szó bejegyzések írásáról, kommentelésről vagy a posztokra küldött reakciókról. Kevésbé interkatív megoldás egy munkáltatói márkánah létrehozott Facebook oldal, ami a nagyvállalatok kedvelt módszere. A Facebook csoport vagy oldal tagjainak számát nem korlátozzza a közösségi média óriás. 

A Facebook használata a munkahelyi környezetben viszont több kétséget is felvet. A legnagyobb probléma a magánélet és a munka világának egybefolyása. Ennek feloldására hozta létre a Facebook a Workplace funkciót, ahol külön gyűjti a munkahellyel kapcsolatos információkat.  


Viber
A Viber chat alkalmazásként robbant be az köztudatba és sokan használják a Facebook Messenger helyettesítésére. A Viber rendelkezik üzleti fiókkal is, amin keresztül nem csak maximum 250 fős chatszobákat, hanem végtelen számú résztvevőt elbíró Közösségeket is létre lehet hozni. 2020 májusában már a csoportos viber hivást is elérhetővé tették az applikáció funkiói között.

A Viber ideális lehet, ha a teljes vállalatnak és annak divíziói számára is szükséges chatszobát létrehozni. Emellett nem szükséges hozzá Facebook fiók, mert elegendő telefonszámmal regisztrálni. Viszont itt is felmerül a munka és a magánélet összemosódása, mivel a legtöbben Magyarországon privát beszélgetésekhez használják a Viber felületét.
 


Nem mindig a kommunikáció nehézsége áll a munkatársak nehéz motiválhatósága.

Munkakör Audit szolgáltatásunkkal felmérjük a helyzetet és személyre szabott támogatást nyújtunk a megoldásban. 

Új munakerőre van szükség a leterheltség csökkentésére? Munkaerő-közvetítés

Atipikus foglalkoztatási forma segíthet a headcount vagy likviditási nehézségeken? Munkaerő-kölcsönzés

Fejlesztésre és képzésre van szükség ahhoz, hogy a maximumot hozzuk ki a vállalatból? Szervezetfejlesztés és képzés

Speciális, egyedi igényekről van szó? HR és munkaügyi tanácsadás


 

Slack
A Slack egy tudatosan vállalatok számára létrehozott kapcsolattartó platform. Számtalan nagyvállalat használja, mint például az IBM, az Oracle vagy az Airbnb. A felületen végtelen számú csatornát lehet létrehozni, melyekbe kötelező vagy választható jelleggel léphetnek be a munkavállalók. Így nem csak divízió vagy munkakör szinten lehet csatornákat létrehozni, hanem hobbik, kötetlen beszélgetések, tudásmegosztás köré is.

A Slack egy idő után akár a munkatársak közötti e-mailezést is helyettesíteni tudja, hála a privát üzeneteknek és az értesítések küldésének. Ingyenes csomagjában 10 különböző alkalmazással (például a Google Drive-val vagy a Microsoft Office-szal) is integrálható. Akár videóhívások és csoportos hívások lebonyolítására is képes, bár a csoportos videóhívás már a fizetős csomagokban található.

 

Microsoft Teams
A Microsoft Teams videóhívásos lehetőségeiről már volt szó az előző blogbejegyzésünkben. Most egy másik funkcióját is bemutatjuk: a chatfelületként történő használatot.

A Microsoft Teams egyik legnagyobb előnye, hogy ha a vállalat Office 365 használó, akkor lényegében a teljes munkahelyi kommunikációt és hierarchiát át lehet ültetni a Microsoft Teams fiókba. Külön csatornák hozhatók létre az egyes divíziókhoz, munkakörökhöz, projektekhez, amihez hozzárendelhetők a megfelelő munkavállalók. Az egyes csatornák személyre szabhatók és különböző kiegészítők adhatók hozzá, ami segíti például a határidők nyomon követését vagy a fontos dokumentumok megosztását. Külsősök is bevehetők a csoportokba, mint új tagok, ezzel segítve a vállalatok közötti együttműködést is. 

A Microsoft Teams számtalan lehetőséget rejt magában, azonban pont ebből ered a hátránya is: a vállalat igényeinek megfelelő Teams összerakása és a kollégáknak történő átadása idő- és erőforrásigényes feladat, ami mindenkitől tanulást követel meg.

A világ jelenleg abba az irányba tart, ahol az e-mailezést egyre jobban hátra hagyjuk és már csak a legkomolyabb, leghivatalosabb kérdésekben használjuk. Az e-mail küldés helyébe lépnek a rugalmas, könnyen használható chat alkalmazások. Érdemes legalább a kötetlen beszélgetések szintjén minél hamarabb vezetni a munkahelyi chatszobákat. Pár hónap próbaidő után ki fog derülni, hogy mi az a kommunikáció, ami át tud kerülni chat felületre és mi az, ami elengedhetetlenül az e-mailek és a telefonhívások tárgya lesz.

Ha úgy gondolod, hogy mások számára is hasznos lehet ez a cikk, küldd tovább!