A fluktuáció csökkentése, a munkavállalói elköteleződés növelése és a kulcsemberek megtartása ma kritikus üzleti kérdéssé vált. HR szakértőként abban segítünk, hogy cége versenyelőnyt építsen lojalitásra és motivációra alapozva. Segítünk feltárni a megtartási kihívások okait, és olyan cselekvési tervet adunk, ami valóban működik a környezetében.
Hozzájárul a fluktuáció csökkentéséhez, különös tekintettel a kulcspozíciók stabilizálására. Célzott, személyre szabott megtartási programokkal növeljük a dolgozók elkötelezettségét és a belső összetartást. Ezáltal nemcsak egy elkötelezettebb csapat alakul ki, hanem erősebbé válik a munkáltatói márka is. A tudatos lojalitásépítés révén a vállalat nemcsak megtartja, de vonzza is a tehetségeket.
Kapcsolat
Felmérjük, mennyire elkötelezettek a munkatársak, hol vannak a lojalitási töréspontok, és milyen tényezők befolyásolják a megtartási hajlandóságot. A diagnosztika során kérdőíves és interjús eszközökkel dolgozunk, amelyek feltárják a belső működés erősségeit és fejlesztendő területeit. Az eredmények alapján konkrét javaslatokat adunk a fluktuáció csökkentésére.
A kilépőinterjúk (exit interview) strukturált feldolgozásával valódi, őszinte visszajelzéseket kapunk arról, miért döntenek a munkatársak a távozás mellett. Ezeket kiegészítjük egy megtartási audittal, amely a szervezeti működést, vezetői gyakorlatokat és munkavállalói élményeket is vizsgálja. Az audit eredménye egy célzott megtartási stratégia alapja lehet.
A megtartás nem egyenmegoldás – ezért pozícióspecifikus, motivációra építő javaslatcsomagokat dolgozunk ki külön a vezetők és a munkavállalók számára. A vezetők számára tréningekkel, esettanulmányokkal és akciótervekkel segítjük a lojalitásépítő vezetői kultúra kialakítását. A munkavállalók számára elismerési rendszereket, belső karrierút-terveket és ösztönző elemeket ajánlunk.
A megtartás egyik kulcsa az átlátható, hiteles és értékeken alapuló belső kommunikáció. Segítünk olyan kommunikációs programot kialakítani, amely támogatja az elköteleződést, erősíti az összetartozás érzését, és közvetíti a munkáltatói értékeket a mindennapokban. Az employer branding így nemcsak kifelé, hanem befelé is hat.
Ahol magas a fluktuáció, különösen a kulcspozíciókban, és ahol új vezetői réteg lépett színre, akiknek szükségük van hatékony megtartási eszközökre. Hasznos lehet azon esetekben is, amikor a vezetés azt tapasztalja, hogy csökken a munkatársak elköteleződése, vagy ha ugyan jelentős erőforrásokat fordítanak az employer brandingre, mégsem érzékelhető ennek valódi hatása a szervezeten belül.
Ahol magas a fluktuáció, különösen a kulcspozíciókban, és ahol új vezetői réteg lépett színre, akiknek szükségük van hatékony megtartási eszközökre. Hasznos lehet azon esetekben is, amikor a vezetés azt tapasztalja, hogy csökken a munkatársak elköteleződése, vagy ha ugyan jelentős erőforrásokat fordítanak az employer brandingre, mégsem érzékelhető ennek valódi hatása a szervezeten belül.
Több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezem a vezetési tanácsadás, a szervezetfejlesztés és a stratégiai HR területén. Pályafutásom során dolgoztam vállalati HR vezetőként, független tanácsadóként és egyetemi oktatóként is. Az elmúlt években elsősorban felső- és középvezetők fejlesztésével, valamint vállalati HR stratégiák kialakításával foglalkoztam, különös hangsúlyt fektetve a vezetői soft skillek fejlesztésére. Linkedin profil
Több mint 10 éve dolgozom a vezetői kiválasztás, tanácsadás és fejvadászat területén. Nyitott, rugalmas gondolkodású szakemberként komplex és emberközpontú megközelítéssel építek hosszú távú ügyfélkapcsolatokat. Senior tanácsadói szerepem mellett piaci és ügyfélkapcsolati menedzserként is azon dolgozom, hogy partnereimet üzleti céljaik elérésében támogassam. LinkedIn profil
Szeretünk a HR-ről beszélgetni. Kérdés vagy ajánlatkérés esetén írjon nekünk és egy munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot!